Oettinger
Oettinger 40 lat doświadczenia w VAG
Oettinger to firma specjalizująca się wyłącznie w profesjonalnych modyfikacjach samochodów VAG Audi, Vw, Seat , Skoda.
Modyfikacje silników 18Turbo 2.0 Turbo wszelkich TDI , zawieszeń , układów wydechowych , układów hamulcowych...
Prosimy o przesyłanie zapytań na e maila piotr@kocar.pl
Kilka słów o filozofii Oettingera
Naszym celem jest udoskonalanie standardowych samochodów poprzez modyfikacje części, staranny dobór materiałów i wykorzystanie najnowszej wiedzy technicznej.
Nie proponujemy ekstremalnych modyfikacji samochodu, a rzetelną pracę nad ich udoskonaleniem, o najwyższym światowym standardzie. Glównym celem podniesienia mocy przez OETTINGER'a jest bezpieczeństwo naszego klienta, który będzie poruszał się pojazdem o oryginalnym wyglądzie i z optymalną dawką mocy i momentu obrotowego.
Dzięki odpowiednim modyfikacjom, samochody OETTINGER'a oferują odpowiednią moc w każdej sytuacji, bez potrzeby rezygnacji z elastyczności lub mocy na rzecz kosztów, komfortu lub hałasu. Silniki OETTINGER muszą oferować najlepsze charakterystyki - w przeciwnym razie nie są oferowane klientom.
Jedynie dyskretny znaczek znajdujący się z tyłu samochodu informuje nas, że ten właśnie pojazd przewyższa znacznie swój seryjny odpowiednik w dziedzinie osiągów. Nieważne, czy to jest Audi, Volkswagen lub Seat, z silnikiem diesla czy benzynowym, wszystkie podlegają transformacji w myśl tej samej filozofii.
W interesie klienta bardzo ważne staje się przestrzeganie podstawowych reguł dotyczących eksploatacji silnika. Każdy silnik OETTINGER'a musi poprawnie pracować, aby dostarczać jak największej frajdy z jazdy. Po drugie, pełne wykorzystanie walorów technicznych silnika musi poprzedzać jego odpowiednie rozgrzanie.
Według naszych klientów i specjalistów z branży, OETTINGER to nie tylko pierwszorzędne i niezawodne silniki czy zawieszenia o unikalnej charakterystyce, lecz także funkcjonalny "body styling". Jest to opinia, na którą pracowaliśmy przez wiele dziesięcioleci i wynika ona z założeń, które postawiliśmy sobie na początku naszej działalności. Nie chcemy oferowac podkręconych silników lecz poważną, dojrzałą technologię, na której można naprawdę polegać !
Naszym celem jest pełna satysfakcja klienta, dlatego tyle pracy wkładamy w budowę Państwa samochodu o indywidualnym wyglądzie i osiągach, zgodnie z naszą filozofią.
Historia Oettingera w skrócie
Jej założyciel - Gerhardt Oettinger "jest wynalazcą" 16 zaworowej głowicy przeznaczonej do pierwszego Golfa GTI. Była to tak udana konstrukcja, że francuski importer Volkswagena zamówił u Oettingera limitowaną serię "16V" i oficjalnie wprowadził ją do swojej sieci. Fabryka w Wolfsburg'u, zainspirowana rozwiązaniami tunera, szybko przejeła tę konstrukcję i wprowadziła ją w następnej generacji swojego GTI. W tym czasie, genialny doktorek z Friedrichsdorf'u, znowu wyprzedził fabrykę oferując swoim klientom dwulitrowego Golfa II o mocy 170 koni mechanicznych i osiągach deklasujących takie współczesne samochody jak Clio RS.
Na długo przed producentem "samochodów dla ludu", Oettinger skonstruował głowicę z pięcioma zaworami na cylider i turbodoładowaniem (teraz już wiecie skąd u VW i AUDI silniki, 8T 20V). Wszystkie te inowacje trafiły do samochodów seryjnych i przyczyniły się do budowy nowoczesnego wizerunku Volkswagena i Audi.
Do unikalnych rozwiązań wprowadzonych przez Oettingera należy zaliczyć 6 cylindrowe silniki typu bokser, które były montowane w Volkswagenach T3 i garbusach. Rozwijały one moc ponad 200 PS i sprawiały, że poczciwy garbus potrafił wprowadzić w zdumienie niejednego posiadacza Porsche. Ta limitowana seria znalazła 1 500 nabywców i była oficjalnie dostępna w sieci VW i RPA.
Godnym uwagi samochodem był również VW Sirocco z dwoma silnikami, jeden z przodu, a drugi w bagażniku. Również przedostatnia wersja A4 doczekała się ciekawej modyfikacji. Samochód przedłużono o 10 cm. Wstawiono silnik z A8 4,2l. Firma Oettinger kontynuuje dzieło mistrza proponując swoim klientom poważny tuning i modernizacje samochodów z grupy V.A.G..