Chiptuning Poznań - tuning chip - Wielkopolska

INDYWIDUALNY chiptuning i FILOZOFIA PRACY od 1998 roku

Każdy silnik spalinowy posiada określoną rezerwę, której rozsądne wykorzystanie jest możliwe już przy dokonaniu niewielkiej modyfikacji elektronicznej. Na tym właśnie polega tuning chip. Poznań oferuje tego typu usługi już od dawna, a serwis MapTek jest jednym z pierwszych, wykonujących profesjonalny chiptuning w Wielkopolsce, w oparciu o najnowocześniejsze oprogramowanie i sprawdzony sprzęt. Bez względu na to, czego dany klient oczekuje od swojego samochodu i jakim silnikiem dysponuje, przedstawiamy propozycję profesjonalnej modyfikacji i potencjalne rezultaty.

Indywidualne podejście gwarancją bezpieczeństwa i trwałych rezultatów

Duże doświadczenie w tuningu samochodów różnych marek pozwoliło nam wykreować pewną filozofię pracy, którą staramy się stosować już od piętnastu lat. Naszym celem jest taka modyfikacja pracy silnika, aby nasz klient mógł zyskać poprawę parametrów, na których mu najbardziej zależy. Przed dokonaniem jakichkolwiek zmian należy jednak dokonać rozpoznania, które powinno obejmować stan skrzyni biegów i silnika, jego przebieg oraz funkcjonowanie poszczególnych podzespołów (wydajność układu wtryskowego, doładowania itp.). Następnie bazując na naszych dotychczasowych doświadczeniach – setkach zestrojonych aut – możemy przy zastosowaniu odpowiedniego sprzętu dokonać udanej modyfikacji elektroniki. Dopiero przy takiej realizacji chip tuning może dać oczekiwane rezultaty.

Jeżeli chcą Państwo uzyskać trwałe efekty, bezpieczne dla silnika, stosując chip tuning, Poznań jest w zasięgu, a profesjonalizm jest priorytetem – zapraszamy do skorzystania z usług serwisu MapTek. Nie proponujemy naszym klientom programów typu +30PS i 60Nm, ale profesjonalne zestrojenie do danego silnika, dokonane dopiero po dokładnej ocenie jego stanu i możliwości tuningu. Takie indywidualne podejście i precyzyjne pomiary parametrów pracy silnika pozwalają ocenić jakość zmian dokonanych poprzez tuning chip. Poznański serwis MapTek to modyfikacje szyte na miarę danego silnika.

Gwarancja jakości

W MapTek przez lata wypracowaliśmy podejście, które gwarantuje nam osiągnięcie oczekiwanych przez klientów rezultatów, przy zachowaniu wysokiej jakości oraz pełnego bezpieczeństwa. Atuty naszego serwisu to przede wszystkim:

  • indywidualne strojenie uzależnione od stanu silnika, jego przebiegu i stylu użytkowania,
  • duża wiedza na temat wydajności oraz wytrzymałości podzespołów – wydajności układu wtryskowego, układu doładowania, wytrzymałości skrzyń biegów itp.,
  • wieloletnie doświadczenie udokumentowane setkami wykonanych projektów – zestrojonych aut z silnikami diesla oraz benzynowymi,
  • praca na sprzęcie z najwyższej półki, pozwalającym w pełni kontrolować dokonywane zmiany.

Nowe programy dostosowane do oczekiwań klienta

Pierwszym etapem, obok precyzyjnej oceny stanu i możliwości modyfikacji silnika, jest wyznaczenie realnego celu. Oczekiwania klientów są bardzo różne i w większości przypadków możliwe do osiągnięcia poprzez chiptuning. W naszej praktyce w Poznaniu tworzyliśmy już programy do samochodów używanych w sporcie, w których priorytetem są maksymalne osiągi, a także do ciężarówek, ukierunkowane na obniżenie zużycia paliwa. W większości przypadków oczekiwania klientów wiążą się z poszukiwaniem kompromisu – np. w przypadku użytku ulicznego, gdzie zarówno żywotność jak i moc są bardzo istotne.

JCB Dieselmax to najszybszy turbodiesel na świecie, nie był u nas strojony ale też wymagał indywidualnego podejścia, więcej o nim w artykule .

Precyzyjny pomiar mocy – pełna kontrola modyfikacji

Tabelarycznie zestawiane dane mocy stanowią informacje o średnim przyrośnie mocy. Tymczasem dane pomiarów czasowych mogą być stosowane jako wykładnik do porównania osiągów silnika. W MapTek doskonale zdajemy sobie z tego sprawę. Właśnie dlatego, wykonując profesjonalny chip tuning w Poznaniu, postawiliśmy sobie za cel stworzenie obszernej i miarodajnej bazy danych, zarówno samochodów seryjnych jak i poddanych tuningowi. Dzięki temu mamy niemal nieograniczone możliwości oceny porównawczej osiągów, jakie uzyskujemy po naszych modyfikacjach.

Większy zakres momentu obrotowego – większa moc maksymalna

Kiedy celem modyfikacji jest zwiększenie zakresu momentu obrotowego poprzez podniesienie jego wartości maksymalnej i zmianę przebiegu, należy zawsze liczyć się ze zwiększeniem mocy maksymalnej, która jest iloczynem momentu obrotowego i prędkości kątowej silnika. Same wielkości przyrostów mocy i momentu obrotowego zależą od wielu aspektów. Wpływ na tuning chip mają w tym wypadku przede wszystkim:

  • konstrukcja, a konkretnie stopień wysilenia silnika, który może się bardzo różnić,
  • zastosowany osprzęt – w tym turbosprężarka, wtryskiwacze, chłodnica powietrza doładowującego,
  • zastosowanie skrzyni manualnej czy automatycznej,
  • ogólny stan techniczny i przebieg samochodu.

Dopiero biorąc wszystkie parametry pod uwagę można ocenić, czy maksymalny, bezpieczny przyrost mocy może wynosić 20 czy może 30%.

Osiągi

Takie parametry jak wartość momentu obrotowego i moc silnika mają bardzo duże znaczenie, ponieważ zwiększają komfort jazdy. Chiptuning pozwala na ich podniesienie, a to wpływa na większą elastyczność silnika – skróceniu ulegają czasy przyspieszeń na poszczególnych biegach. W poniższych tabelach zestawione zostały zmiany, jakie udaje się uzyskać poprzez chiptuning - poznański serwis MapTek ma w swoim dorobku wiele imponujących modyfikacji. Największą poprawę udaje się otrzymać w zakresie prędkości od 80 km/h do 140 km/h. Jest to szczególnie cenna korzyść w przypadku samochodów przeznaczonych do użytku sportowego.

Zwiększenie prędkości maksymalnej zwykle nie jest traktowana jako cel sam w sobie. Wzrost prędkości maksymalnej to jednocześnie zwiększenie się użytecznej prędkości obrotowej silnika. To natomiast ma istotny wpływ na jego żywotność. Stąd zdecydowanie bardziej pożądanym efektem modyfikacji jest uzyskanie większej elastyczności i gładkiego przebiegu momentu obrotowego, niż poprawa o 10-20 km/h prędkości maksymalnej.

Opel Astra III 1,7 CDTI

82 KM 5-biegowyPrzed modyfikacją Po modyfikacji Zysk
0-100 km/h
13,5 s.
11,2 s.
2,3 s.
80-120 km/h (4 bieg)
12,8 s. 8,4 s.
4,4 s.
80-120 km/h (5 bieg)
16,5 s.
11,0 s.
5,5 s.
80-140 km/h (5 bieg)
26,5 s.
17,2 s.
9,3 s.

VW T4 Multivan 2,5 TDI

150 KM 5-biegowyPrzed modyfikacją Po modyfikacji Zysk
0-100 km/h
11,5 s.
10,2 s.
1,3 s.
80-120 km/h (4 bieg)
12,5 s. 9,1 s.
3,4 s.
80-120 km/h (5 bieg)
16,8 s.
12,6 s.
4,2 s.
80-140 km/h (5 bieg)
26,9 s.
19,4 s.
7,5 s.

... więcej samochodów Powered by Maptek znajdziesz w bazie samochodów

Bezpieczeństwo

Profesjonalny chiptuning to także zwiększenie bezpieczeństwa podróżujących, wynikające z podniesienia komfortu prowadzenia pojazdu oraz zmiany pracy silnika. Dzięki zmianie przebiegu momentu obrotowego manewr wyprzedzania jest dużo prostszy do przeprowadzenia i odbywa się to w zdecydowanie krótszym czasie. Ponadto chip tuning przy indywidualnym podejściu do przypadku pozwala na:

  • ustawienie parametrów silnika pod wymagania i styl jazdy kierowcy oraz stan silnika i jego przebieg,
  • wyregulowanie silnika tak, aby samochód przyśpieszał równomiernie w całym zakresie obrotów,
  • zachowanie odpowiedniego marginesu bezpieczeństwa, który jest kontrolowany poprzez obiektywne pomiary trakcyjne,
  • utrzymanie norm emisji spalin,
  • w każdym momencie przywrócenie programu oryginalnego – operacja jest bowiem w większości przypadków odwracalna.

Pełną ofertę obejmującą chiptuning (Poznań - Baranowo) znaleźć można w naszej bazie samochodów. Zachęcamy do kontaktu z naszym serwisem. Regionem, który obejmujemy swoimi usługami jest przede wszystkim Wielkopolska, jednak zapraszamy również kierowców z różnych zakątków kraju. Warto postawić na profesjonalizm i doświadczenie, co z pewnością zaprocentuje w przyszłości.

Jeśli masz jakiekolwiek pytania lub wątpliwości to zapraszamy do naszego działu "Najczęściej zadawanych pytań" FAQ